Check this out

Tuesday, February 3, 2015

PEPLUM LONG BLOUSE

This was my peplum long blouse that I made last year's summer. I always wanna call this my summer collection. The material is chilly and comfortable for the hot weather. Actually I tried to find my size here but rarely found it offline. I have to get help from Malaysian Students here to help me to buy online for Plus Size clothes and for my size I have to buy XXXL. If I were to buy offline, if they have a big size, but the length did not up to my standard. I always love to wear modest down to the knee. Pendek kata, kena jahit lah.hehe. I have a friend here, she went to Gwanjang market to sew her baju kurung moden and the charge was KRW150,000 = RM480 plusminus la.her own material, she just showed to the Ahjumma (makcik) the design and the Ahjumma measured her measurement. Saya nak pengsan dengar. Boleh beli a pair of designer kurung moden kat Malaysia kot.hehe. So, knowing that, I have to start back my sewing activity.hehe. 

4 comments:

aYenZ JamiL (^0^)/ said...

uik mahalnya..ada hikmahnya tini..start balik menjahit..jimat pun ya..skill pun bertambah..

Unknown said...

hi yen!taksangka ada org baca blog lg ye.hehe.tini slow kt fb lately tu rasa rindu blog.at least boleh baca citer lama2.hehe.skrg tgh pulun menjahit baju sendiri.skrg winter pakai tshirt sempoi takpe sbb pakai sweater kat luar.nanti spring summer nak kena pakai baju sopan2.hehe.

aYenZ JamiL (^0^)/ said...

haha..kelakar la tini..
of coz la baca..blog ni je nak tau apa perkembangan kawan2 sbb lama x bersua..huhu..

sempat baca je banyak..comment baru hari ni sempat..haha

klu size yen..mmg kena jahit sendiri jugalah gamaknya sbb klu tini da xxl utk size sana..so yen..? hahahahaha..

Unknown said...

haha org korea ni over tau bab sizing ni. kawan tini kawen dgn omputih, husband dia kena beli baju kat premium outlet tau sbb tadek size nakbeli kedai korea.badan matsalleh frame besar.or bila balik Negara dia shopping bebanyak.